Wednesday, November 20, 2013

Mannen zijn sneeks

Vrouwelijke aapjes kijken, dat is wat mannen het liefst doen. Tijdens treinreizen is dit super aantrekkelijk omdat je niet anders kan dan dom voor je uit staren, dus dit doen zij dan geregeld.

Mannen denken vaak dat zij heel goed kunnen acteren. Zogenaamd op zij kijken uit het raam betekent gewoon dat ze via het raam een reflectie van jou proberen te spotten. Zogenaamd kijken of de trein er al aan komt betekent dat ze steeds naar je proberen te kijken. Kinderlijk spel. Geef gewoon toe, je bent aan sneeken. En ik ben erop getraind om het van me af te wenken.

Mannen die hun nek omdraaien naar het zogenaamde raam die in mijn gezichtsveld zit, krijgen dezelfde reactie terug. 'Huh, wat is er dan mis vanaf jouw oogpunt? Even kijken hoor'. Dus ik doe hem na. Heel nonchalant en geschrokken naar links en rechts kijken, vooral richting hem. Oeps, wegkijker.
1-0.

Nee de trein is er nog niet! Oogcontact is er wel. Is de trein er nog niet? Nee hij is er nog niet. Hey, hallo! En dat dan nog een aantal keer. Ben je zenuwachtig ofzo? Elke keer schrikken ze er zelf van dat ik terug kijk. Ze schrikken van de confrontatie.  En dan gaan ze snel hun mobieltje pakken, stiekem joh. 2-0.

Treinreizen is een groot spel voor mannen. Maar wij vrouwen zullen het altijd van ze winnen.